Elektronikai és számítástechnikai cikkek, alkatrészek

Menu
Általános Szerződési Feltételek
Kezdőlap » Általános Szerződési Feltételek

1. A szerződés tárgya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a D-audio Bt. (továbbiakban: Szolgáltató), mint a webáruház tulajdonosa és üzemeltetője,  és a Szolgáltató kereskedelmi szolgáltatásait a http://www.d-audio.hu internetes címen elérhető webáruházon keresztül igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: Fogyasztó) jogait és kötelezettségeit rögzíti. (Szolgáltató és Fogyasztó a továbbiakban együttesen: Felek.) A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján Fogyasztó az a kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az ÁSZF tárgya minden olyan jogügylet és szolgáltatás, amely távollévők között, üzlethelyiségen kívül, a Szolgáltató webáruházának igénybevételével, vagyis Szolgáltató és Fogyasztó (vagy képviselőjük) személyes találkozása nélkül történik.  Nem vonatkozik jelen ÁSZF arra az esetre, amikor a Fogyasztó az adott árucikket ugyan a webáruházat, mint katalógust használva választja ki, de később a Szolgáltató üzlethelyiségében vásárolja meg (lásd alább: "személyes áruátvétel").

A szerződés

- nyelve magyar

- mint dokumentum külön nem kerül iktatásra

- kizárólag elektronikus fomátumban létezik (nem minősül írásba foglalt szerződésnek)

- magatartási kódexre semmilyen formában nem utal

- bármikor elérhető, elovasható, szabadon letölthető és igény szerint kinyomtatható innen: http://www.d-audio.hu/aszf

 

2. A Szolgáltató fontosabb adatai

Teljes cégnév: D-audio Kereskedelmi Betéti társaság
Rövidített cégnév: D-audio Bt.
Székhely, telephely és levelezési cím: 7621 Pécs, Király u. 37.
Telefon/fax: 72-234109, 72-326529, 21-3806449
Nyitva tartás: hétfőtől péntekig, 8.30-17.00
Adószám: 20022909-2-02
Cégjegyzékszám: 02-06-061025 (Pécsi Törvényszék Cégbírósága)
Nyilvántartási szám: C/003254 (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal)
Honlap: http://www.d-audio.hu
Tárhelyszolgáltató: D-audio Bt. (saját üzemeltetésű tárhely)
E-mail: [email protected]

 

3. A rendelés menete, a webáruház használata

Útmutatónk részletes segítséget nyújt webáruházunk használatához, ismerteti a vásárlás folyamatát és tájékoztat azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton történő megkötéséhez Önnek meg kell tennie.

A webáruház (az esetleges üzemzavartól és karbantás miatti leállásoktól eltekintve) bármikor elérhető a http://www.d-audio.hu internetes címen. Ehhez javasoljuk lehetőség szerint valamilyen korszerű, megbízható böngésző használatát (Firefox, Chrome, Opera, Safari, ...). Ön vásárlási kötelezettség nélkül szabadon használhatja, tájékozódhat az eladásra kínált termékek felől, megtekintheti azok fontosabb műszaki adatait, megismerheti lényeges tulajdonságait, láthatja bruttó (ÁFÁ-t is tartalmazó) és nettó (ÁFA nélküli) árait, továbbá elolvashatja a webáruház használatával, működésével kapcsolatos összes információt, többek között jelen ÁSZF-t is.

Vásárláshoz nem kell feltétlen regisztrálnia, enélkül is megvásárlolhatja termékeinket. Regisztrációval azonban számos kényelmi szolgáltatás is rendelkezésére áll, például megadhat több, eltérő számlázási és szállítási címet, ezeket a következő rendelése alkalmával nem kell újra beírnia, egyetlen kattintással kiválaszthatja a megjelenő listából, továbbá regisztrált ügyfélként bármikor ellenőrizheti, nyomon követheti rendelésének alakulását a webáruházba bejelentkezve. Ettől eltekintve maga a vásárlás folyamata teljesen megegyező.

A megvásárolni kívánt árucikk kereséséhez használhatja a bal oldalon látható cikkcsoportok listáját, vagy az oldal jobb felső sarkában található kereső mezőt. Ha egy adott árucikk éppen nincs raktáron, erre a pirossal áthúzott kosár vagy a "Jelenleg nincs nincs raktáron" szöveg figyelmeztet. Vásárlási szándék esetén az adott árucikk oldalán írja be a mennyiséget, majd kattintson a "kosárba" szövegű gombra. Folytatva a vásárlást, az előbb leírt módon rakja a kosarába sorra a kért árucikkeket. A kosár aktuális tartalmát bármikor megtekintheti a lap teteján látható kosár jelre kattintva, módosíthatja rendelését, akár törölhet is adott tételeket.

Ha már összeállította a rendelést, a "Számlázás" gombra kattintva kezdeményezheti annak elküldését. Visszatérő (már regisztrált) vásárlóként e-mail címének és jelszavának megadásával jelentkezzen be, új ügyfélként lehetősége van most regisztrálni vagy akár anélkül is lezárhatja a rendelést. A számlázási adatok között adja meg a nevét és telefonszámát, hogy egyeztetés miatt el tudjuk Önt érni. Cégnevet és adószámot csak akkor kell beírnia, ha a számlát vállalkozás nevére kéri. A kötelezően kitöltendő rovatok mindenhol piros csillaggal megjelölve láthatók. Ha a számlázási és szállítási cím megegyezik, a rendszer nem kéri ennek újbóli megadását, ellenkező esetben megadhat eltérő szállítási címet is.

A "tovább" gombra kattintva láthatja a rendszer által kiszámított szállítási díjat, itt megjelölheti, hogy kiszállítást kér vagy személyesen kívánja a kért árucikkeket átvenni boltunkban. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy utóbbi esetre (személyes áruátvétel) jelen ÁSZF nem alkalmazható!

A "tovább" gombra kattintva válassza ki a rendeléshez tartozó fizetési módot. Utánvét esetén itt láthatja annak díját is. Lehetőség van előzetes banki átutalással rendezni a számlát, ebben az esetben a rendelés feldolgozása után e-mailben kapja meg az átutaláshoz szükséges adatokat.

Továbblépve a rendelés véglegesítése előtt még egyszer áttekintheti annak pontos tartalmát, a fizetendő rész- és teljes összeget. Bármelyik sorban a "Módosítás" szövegre kattintva korrigálhat, majd az ÁSZF elfogadására utaló rész megjelölése után a "rendelés jóváhagyása" gombra kattintve elküldheti rendelését. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez fizetési kötelezettséggel járó szerződést jelent, ezért kérjük gondosan töltse ki és ellenőrizze a fentebb leírt rovatokat!

A rendelés befogadását egy automatikus válasz e-mail követi, melyet a rendszer néhány másodpercen belül elküld Önnek. A feldolgozás munkanapokon néhány órán belül megkezdődik, erről is egy automatikus e-mailt kap majd. Ha Ön új ügyfelünk, az első vásárlásánál a megadott telefonszámon felvesszük Önnel a kapcsolatot, egyeztetjük az adatokat, ha valami éppen nincs raktáron, tájékoztatjuk a várható beérkezés időpontjáról. Ekkor Önnek még mindig lehetősége van módosítani a rendelését vagy akár törölheti is azt. Az áru szállítását a Magyar posta végzi és (kb. 15 óráig) sikeres telefonos kapcsolatfelvétel esetén a következő munkanapon át is adja Önnek. Az áru feladásáról az előbbiekhez hasonlóan szintén automatikus e-mailben tájékoztatjuk Önt, de ezen túl regisztrált ügyefeleinknek bármikor lehetősége van bejelentkezve a leadott rendelés állapotát ellenőrizni.

 

4. A szállítási és kezelési költségről a könnyebb áttekinthetőség érdekében külön pontban tájékozódhat, ez megtekinthető, letölthető és igény szerint kinyomtatható innen: http://www.d-audio.hu/szallitas

 

5. A fizetés választható módozatairól a könnyebb áttekinthetőség érdekében külön pontban tájékozódhat, ez megtekinthető, letölthető és igény szerint kinyomtatható innen: http://www.d-audio.hu/fizetes

 

6. Elállási jog

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

- a terméknek

- több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától

- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

A Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát többek között

- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levélben) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozatmintát (elérhetősége:  http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.337739 vagy http://www.d-audio.hu/pub/elallas.pdf). Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató fentebb megjelölt címére, legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak viseli, és az postai küldeményként nem küldhető vissza. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt visszaszolgáltatja a terméket.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának és a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

 

7. Kellékszavatosság

A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó  érvényesíteni már nem tudja.

A Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A Fogyasztó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (nyugta, számla vagy ezek másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Fogyasztónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Fogyasztó  a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

8. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. 

A Fogyasztó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

9. Jótállás (garancia)

A Szolgáltatót a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott egyes tartós fogyasztási cikkek esetében jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. A rendelet hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kötelező jótállás időtartama 1 év.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati/kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati/kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás

- elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet

- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, vagy termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő, így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogainak érvényesítését.

 

10. Jogérvényesítési lehetőségek, panaszkezelés

A Fogyasztó a megvásárolt termékkel, igénybe vett szolgáltatással, vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeken szóban vagy írásban adhatja elő.

Az írásban (postán vagy elektronikus formában) érkezett panaszra a Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül köteles érdemben írásban válaszolni. Ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját részletesen megindokolni.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal kivizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha erre a panasz jellegéből adódóan nincs lehetőség, vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet a könnyebb visszakeresés érdekében egyedi azonosítóval lát el. A jegyzőkönyv egy másolati példányát helyben közölt panasz esetén azonnal, telefonon érkezett panasz esetén pedig legkésőbb az érdemi válasszal együtt 30 napon belül postán vagy elektronikus formában a Fogyasztó részére megküldi.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára, úgymint

- bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató címén található üzletében elérhető. Az ide írt bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül köteles írásban válaszolni.

- panasztétel a területileg illetékes fogyasztóvédelmi elsőfokú hatóságnál. Ezek elérhetőségét itt találja: http://jarasinfo.gov.hu/

- békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében az eljárás megindulásáról szóló értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül köteles írásos, a fogyasztó igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint esetlegesen a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását, továbbá az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait tartalmazó válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltat együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A területileg illetékes békéltető testület elérhetősége:

Baranya Megyei Békéltető Testület

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Tel.: 72-507154, 20-2833422

Fax: 72-507152

E-mail: [email protected] [email protected]

- online vitarendezési platform (ODR). Az Európai Unió online vitarendezési platformjának honlapját itt érheti el: http://ec.europa.eu/odr   Ezen a honlapon Ön fogyasztónak minősülő magánszemélyként, amennyiben online vásárlással kapcsolatos a jogvitája, annak bírósági eljáráson kívüli rendezését kezdeményezheti.

- bírósági eljárás. A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

 

11. Adatvédelmi tájékoztatónkat a könnyebb áttekinthetőség érdekében külön pontban találja, ez megtekinthető, letölthető és igény szerint kinyomtatható innen: http://www.d-audio.hu/adatvedelem

 

13. Vonatkozó jogszabályok és elérhetőségük

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, teljes szövege elolvasható itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.339348

- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről, teljes szövege elolvasható itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.323251

- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, teljes szövege elolvasható itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.337739

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, teljes szövege elolvasható itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676

- 1952. évi III. törvény a polgári perrendtartásról, teljes szövege elolvasható itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=305.331318

- az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete ( 2013. május 21. ) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv), teljes szövege elolvasható itt: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A32013R0524